Skip to main content

Presuda

Aca Lukas osuđen zbog povrede časti i ugleda urednice RTS-a Olivere Kovačević

Aca Lukas osuđen zbog povrede časti i ugleda urednice RTS-a Olivere Kovačević


Prvi osnovni sud u Beogradu je donio presudu po tužbi urednice RTS-a Olivere Kovačević protiv pjevača Aleksandra Vuksanovića prema kojoj pjevač na ime naknade nematerijalne štete zbog povrede časti i ugleda mora da isplati Oliveri Kovačević 150.000 dinara.
Prvi osnovni sud u Beogradu je donio presudu po tužbi urednice RTS-a Olivere Kovačević protiv pjevača Aleksandra Vuksanovića prema kojoj pjevač na ime naknade nematerijalne štete zbog povrede časti i ugleda mora da isplati Oliveri Kovačević 150.000 dinara.


Aca Lukas osuđen zbog povrede časti i ugleda urednice RTS-a Olivere Kovačević
Foto: ADRIA TV

Aleksandar Vuksanović se, kako se navodi u presudi, obavezuje da osim naknade nematerijalne štete zbog povrede časti i ugleda plati i troškove parničnog postupka, kao i da o svom trošku bez komentara i odlaganja presudu integralno objavi u dnevnom listu Politika najkasnije u drugom narednom broju od dana pravosnažnosti presude.

Pravni zastupnik Olivere Kovačević Ivan Ninić rekao je da je ova presuda značajna jer ne štiti samo integritet, čast i ugled Olivere Kovačević, kao novinara, već štiti sve takmičare i članove žirija “Pesme za Evroviziju” od fabrikovanja lažnih afera, kojima se unižava vrijednost i značaj ovog festivala.

“To znači da sjutra, kada pobijedite sa najboljom muzičkom numerom, ne može svako, bez odgovornosti, da vas izloži napadima da ste pobjedu kupili i da su rezultati glasanja namješteni”, naveo je Ninić.

U obrazloženju presude navodi se da je Olivera Kovačević podnijela tužbu Prvom osnovnom sudu zbog navoda Aleksandra Vuksanovića tokom gostovanja na TV Pink 13. marta 2022. da “zna da je za namještanje prethodne Evrovizije plaćeno 30.000 eura direktno Oliveri Kovačević”.

“Primjenjujući materijalno pravo na utvrđeno činjenično stanje, sud je djelimično usvojio tužbeni zahtjev tužilje, našavši da je sadržina izjave tuženog podobna da kod tužilje prouzrokuje duševni bol zbog povrede časti i ugleda”, navedeno je u obrazloženju presude.

Dodaje se, između ostalog, da navedena izjava tuženog predstavlja njegovu činjeničnu tvrdnju, odnosno uvjerenje, koje nije zasnovao na činjenici za koju bi pružio dokaze.

“Sud je takođe imao u vidu da se protiv tužilje povodom ovakvog nezakonitog postupanja nije vodio, niti se vodi, bilo kakav inkriminišući postupak kojim bi joj bilo stavljeno na teret ono što mu se od strane tuženog pripisuje”, navodi se u obrazloženju.

Dodaje se i da je sud našao da u konkretnom slučaju pravo tužilje na zaštitu dostojanstva ličnosti preteže nad potrebom zaštite prava tuženog na slobodu izražavanja i da zbog toga tužiljinom pravu treba pružiti zaštitu.

U obrazloženju presude se navodi da su informacije koje je Aleksandar Vuksanović izneo emitovane 13. marta 2022. godine na TV Pink i da su postavljene na sajtu Jutjub, što je za posljedicu imalo da se sa sadržinom spornih navoda upozna veliki broj ljudi.

“Prilikom odlučivanja o visini naknade, sud je uzeo u obzir da je tužilja javna ličnost, da je novinar i urednik Zabavnog programa Radio-televizije Srbije, zbog čega izrečeni navodi na račun tužilje posebno dobijaju na težini”, navedeno je u obrazloženju presude Prvog osnovnog suda u Beogradu.



Komentari

Subscribe
Notify of
0 Komentara
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare

Povezani članci